COMUNICAT DAVANT LA SITUACIÓ DE LA COVID-19

Benvolgudes famílies i direccions de les escoles i instituts,

Primer de tot, desitgem que estigueu bé de salut, tant vosaltres com tota la vostra família.

Ens arriba l’esforç que s’està fent des dels centres escolars per tal d’arribar a tots els infants i joves i també l’esforç de les famílies per tal d’organitzar totes les tasques. Volem fer-vos saber que estem molt orgulloses de totes vosaltres!

En referència a les activitats d’educació en el lleure que duem a terme, us volem explicar quines decisions hem pres com a entitat:

• Les nòmines del mes de març s’han pagat de forma total a totes les treballadores de l’entitat.

• A partir del mes d’abril, en canvi, veient l’allargament indefinit del confinament escolar i la impossibilitat econòmica de sostenir els sous de les treballadores, ens hem vist obligades a fer un ERTO (Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació) per a poder sostenir l’entitat en un futur.

• Amb aquests ERTO’s, l’estat només cobreix un 70% de la nòmina de la treballadora; és per això que des de Xino-Xano ens hem compromès a assumir el 30% restant del sou per tal que la nostra plantilla no es vegi afectada econòmicament i pugui seguir cobrint les seves necessitats com abans de l’estat d’alarma.

• Aquest expedient temporal en cap cas anul·la cap contracte; garantim que totes les treballadores seguiran amb nosaltres un cop finalitzat l’estat d’alarma decretat per l’estat Espanyol.

• Cal tenir en compte que l’atur no es cobrarà fins més tard del que es cobraria la nòmina habitualment, és per això que aquelles treballadores que necessitin un avançament dels diners abans que l’administració faci el pagament de l’atur, poden contactar amb nosaltres i farem aquest avançament.

• Ja mirant de cara a les activitats d’estiu, estem treballant per a implementar un sistema d’ajuts econòmics (paral·lelament a les beques de l’ajuntament i de la Fundació Catalana de l’Esplai ) que sorgeixin de l’entitat per ajudar tant com puguem a les famílies en els moments econòmicament difícils que han de venir.

Durant aquests dies, tot i les informacions d’última hora i els diversos canvis i contradiccions d’informació que hem viscut, hem tingut sempre clars i presents tres punts bàsics que defineixen la nostra entitat:

1. Agraïm i tenim plena confiança en la feina diària de les nostres treballadores i voluntàries i vetllem per tal de cobrir tant les seves necessitats bàsiques així com també respectar els seus drets.

1. Oferim una àmplia gamma d’activitats i les ajudes corresponents per tal que el cost econòmic no sigui un impediment i puguin participar-hi tots els infants i joves sense cap tipus de discriminació.

1. Vetllem també per la sostenibilitat de l’entitat, per tal de poder continuar oferint activitats en el futur i seguir millorant i treballant conjuntament pels infants i joves.

Restem a la vostra disposició si necessiteu qualsevol aclariment.

Estem convençudes que ens en sortirem! Tot anirà bé!

Salutacions cordials,

Xino-Xano Associació de Lleure