Comunicat sobre les activitats d’estiu 2020

Estimades famílies;

Primer de tot, desitgem que vosaltres i les vostres familiars estigueu bé.

Ja s’acosta el dia d’inici de les activitats d’estiu i, amb la informació que ens arriba des de la Direcció General de Joventut i Salut Pública, us podem comunicar quines decisions, fins el moment i lligades a possibles canvis segons les noves informacions que ens arribin, hem pres com entitat:

• Les activitats d’Esplai a l’estiu queden ajornades. No es realitzaran ni les colònies, ni els Campaments ni la Ruta.

Les condicions que ens ha imposat la Generalitat marquen algunes línies vermelles que no ens veiem capaces de seguir sense posar en perill ni la nostra salut ni la dels nostres infants i joves. La distància de 2 metres, 24 hores al dia durant més de 1o dies ens genera un estat d’alarma que pensem que no podem assumir.

• D’altra banda, les activitats de Casal d’estiu a l’escola Farigola del Clot, a l’escola Miralletes i a l’institut Joan Manuel Zafra es mantenen però amb una sèrie de canvis que us indiquem tot seguit, cal remarcar però que les activitats no s’iniciaran fins que Barcelona no arribi a la Fase 3 de la desescalada, comportant segurament un canvi en la data d’inici dels casals.

Les famílies estareu puntual i degudament informades de les novetats referents a les activitats d’estiu.

1. REDUCCIÓ DELS  HORARIS D’ACTIVITAT

Els casals d’infantil i primària (Farigola i Miralletes):

• Sense menjador: 9h a 13
  • Amb menjador: 9h a 15h*

(*)El menjador serà durant l’interval de les 2 hores amb sortides dels grups esglaonades segons decideixi l’entitat i que us comunicarem més endavant.

Per tant, se suprimeixen les tardes i les acollides matinals

L’Espai jove per adolescents tindrà un horari de les 10 a les 13.30 hores, sense servei de menjador.

2. LES RÀTIOS

La normativa de lleure ens marca aquest estiu funcionar per grups de convivència* de màxim 10 infants, que han de funcionar independentment i no interactuar entre si.

La ràtio marcada pel decret és de 1 monitora cada 10 infants.

• L’entitat reforçarà aquesta ràtio i garantirà 2 monitores cada grup de 10 infants i joves i valorarem si cal reforçar encara més en el cas dels grups d’infantil.

* Aquests grups de convivència podran ser modificats setmanalment si els infants varien d’una setmana a l’altre tot i que s’intentarà preservar al màxim la homogeneïtat dels grups.

3. DEMANDA D’ESPAIS

Des de l’entitat es fa una demanda per tenir més llocs per realitzar activitats, diversificar espais i ampliar els locals d’acció educativa, comptant amb la complicitat de les administracions, les direccions escolars, la Federació d’entitats i les associacions de famílies.

4. CREACIÓ DE NOUS PROTOCOLS  per a la situació actual de convivència amb el Covid-19

Degut a la situació actual de la convivència amb el Covid-19 ens veiem en la necessitat d’adaptar-nos com a entitat als protocols que indica La Generalitat, amb els quals ens veiem obligats a fer molts canvis en les activitats, i els quals se us anirà informant degudament, però alguns canvis que es veuran afectats són els següents:

• Entrades i sortides del casal esglaonades.
  • Desinfecció de treballadores i infants a l’entrada del casal.
  • Limitació sanitària en la realització de les sortides (per prescripció sanitària, limitarem el nombre de sortides setmanals)
  • Adequació dels espais de les aules, el menjador, els lavabos, el pati… als dos metres de distància.
  • Presa de temperatura diària a monitores i infants.
  • Limitació de la inscripció a les activitats als infants i joves que no tinguin o no convisquin amb alguna persona que tingui COVID-19.

Un cop confirmades les inscripcions sota aquesta nova modalitat d’activitat, es realitzaran reunions de famílies (físicament o virtualment segons ens indiquin les autoritats) on s’aclariran totes les mesures del casal, les condicions de seguretat i qualsevol de les preguntes que ens pugueu fer arribar.

Estem obertes i sometents a qualsevol actualització que ens vingui donada per les autoritats educativa-sanitàries i us demanem paciència amb l’acompliment d’aquestes

La justificació final de l’obertura d’algunes de les activitats d’estiu amb les modificacions anteriorment explicades és la d’oferir uns espais educatius amb el màxim de seguretat per facilitar que infants i joves puguin tornar a viure certes experiències socials i comunitàries – diferents de les que estaven acostumades a viure anteriorment – en un entorn educatiu, proper i conegut, sortint del confinament al qual han estat obligats i obligades.

Aconseguir revertir, en la mesura de les nostres possibilitats, les desigualtats prèvies en les nostres famílies, agreujades ara per la crisi de la COVID-19, ens encoratgen a fer un esforç encara més  gegant per pal·liar aquestes desigualtats.

Som conscients que la separació física dels dos metres és una barrera per la clàssica realització de les activitats de lleure, per això hem prioritzat fer activitats en horaris més curts i en espais més diversificats.

Des d’aquí volem reconèixer l’esforç i la intensitat amb què viuran les cuineres, monitores, personal de neteja i coordinadores durant les setmanes que durin les activitats. Com a entitat vetllarem per la seva seguretat en tot moment.

Finalment, agrair a l’equip de treballadores de Xino-Xano, a les voluntàries de l’Esplai i la junta i a totes aquelles famílies que ens heu fet arribar el vostre suport. També a les tècniques de la Federació Catalana de l’esplai que han estat vetllant per tenir-nos sempre informades i fer-nos part de les decisions col·lectives com a sector.

N’estem segures que ens en sortirem i serem un agent clau per la tornada a la vida exterior dels infants i joves del nostre barri.

Doneu moltes abraçades als vostres infants! Ens veiem ben aviat!

Sense comentaris